HÜKÜMETTEN, BAKANLARDAN, Ä°LGÄ°LÄ°LERDEN Ä°STEKLERÄ°MÄ°Z Madde 1- Muhtarın sorumluluÄŸu olduÄŸu kadar, yasal yetkilerinin artırılması; Madde 2- Yasalarda düzenleme yapılarak mahallesinde, köyünde bulunan okul, cami, dernek ve eÄŸitim kursları ile iliÅŸkilendirilmesi, gerektiÄŸinde muhtarın baÅŸkan olabimesi;
Madde 3- Ülke genelinde muhtarın bürolarının devlet tarafından ilgili birimlerin Koordinesi ile tefriÅŸinin düzenlenmesi, bilgisayar konulması, Internet, Elektrik, su, ulaşım, haberleÅŸme giderlerinin birimler tarafından karşılanması;
Madde 4- Muhtarın ödeneÄŸinin 6000 göstergeden 15000 göstergeye çıkarılması BaÄŸ-Kur pirim borçlarının Devlet tarafından karşılanması veya muhtarın maaşı asgari ücretten verilerek, BaÄŸ-Kur Pirimi’ nin devlet tarafından karşılanması, ücrette adaletin saÄŸlanması ;
Madde 5- Muhtarlara ulaşımla ilgili seyahatlerde DDY ve THY 'nın tenzilatlı olması, ülke genelinde belediyeler tarafından ÅŸehir içi seyahatlerde paso verilmesi, indirimlerden yararlanması; Madde 6- Muhtar 657 sayılı devlet memuru yasasından yargılanıyor. Ama aynı yasanın diÄŸer haklarından yararlanamıyor. Yasadaki haklardan yararlanması; Mahkeme bürokrat kapılarında beklememesi için ilgili sayın bakanın ülke genelinde diyalog çerçevesinde önlem almasını istiyoruz.
Madde 7- Köy ve mahalle muhtarlarımızla valilik, kaymakamlık, kolluk kuvvetleriyle daha sıkı irtibat saÄŸlanarak sık sık birleÅŸik toplantılar düzenlenmesi;
Madde 8- Mahalle ve köy muhtarlarımızın Bürokrat, Emniyet, Jandarma, Yerel Yöneticilere olan iliÅŸkilerinde daha saygınlık kazanmasının saÄŸlanması;
Madde 9- Muhtar emekli olması halinde tabanca ruhsat harçlarının Devlet memurlarındaki gibi olması;
Madde 10- Bürokrat hakkında da muhtarın görüÅŸünün alınması;
Madde 11- Tüzel kiÅŸiliÄŸi olmayan mahalle muhtarlarına tüzel kiÅŸilik kazandırmak veya AB' de olduÄŸu gibi tüzel kiÅŸiliÄŸi olan mahalle temsilciliÄŸine dönüÅŸtürülmesi; Madde 12- 6136 ateÅŸli silahlara muhalefetten zarar gören mevcut muhtarlarımız için bir defaya mahsus af çıkarılması;
Madde 13- Ülke genelinde muhtar kimliklerinin, rozetlerinin aynı olması;
Madde 14- 442 sayılı köy kanununda yapılması gereken yasal deÄŸiÅŸikliklerin acilen çıkarılması;
Madde 15- 4541 sayılı mahalle muhtarlar yasasında yapılması gereken yasal deÄŸiÅŸikliklerin günün ÅŸartlarına uyarlanması;
Madde 16- Seçimle iÅŸ başına gelen köy ve mahalle muhtarlarının atanmışlar tarafından görevine son verilmemesi, Muhtarın suçlu olması halinde adli mercilerce yargılanarak görevine son verilmesi;
Madde 17- Gerek gördüÄŸü durumlarda, muhtarın kimlik kontrolü yapabilme yetkisinin olması;
Madde 18- (Madde 15 ) deki talebin gerçekleÅŸmesi halinde Mahalle muhtarının nikah kıyabilmesi;
Madde 19- Mmuhtara karşı suç iÅŸleyenlerin, Devlet memurlarına karşı suç iÅŸleyenlerin tabii oldukları hükümlere göre ceza görmeleri;
Madde 20- Mahalle muhtarlarının (mahalle halkıyla dayanışma içerisine girerek, mahalle içinde yüzeysel iÅŸleri yaptırabilmek için sakinlerine yaptırımla ilgili salma koyabilme) belediyelerin bazı yüzeysel görevlerini de üstlenebilmesi;
Madde 21- Muhtarın vefat etmesi veya şehit olması halinde 1'inci dereceden yakınlarına devletten maddi ve manevi desteğin verilmesi;
Madde 22- Muhtar derneklerinin ülke yararına bütünleÅŸmek amacıyla muhtarlar birliÄŸi kurulması için yasalarda deÄŸiÅŸiklik yapılması (Türkiye Belediyeler birliÄŸi gibi); Madde 23- Köy muhtarlıklarına hudutları içerisinde faaliyet gösteren kum, taÅŸ, yeraltı, yerüstü kaynak ve maden iÅŸletmelerinden; köyde üretilip satılan her türlü canlı cansız mallardan; orman kesim, ıslah, koruma ve orman istihsalinden elde edilen gelirlerden % 1 oranında köyün kalkınması için pay verilmesi; Madde 24- Okul taşımacılığının köyde olan bölümünün köy muhtarlığına verilmesi; Madde 25- Köyde bulunan üreticinin malını deÄŸerlendirebilmesi için bölge ofisleri kurulması ve buradan alınacak bir harçla köyün kalkınmasına destek olunması;
Madde 26- Muhtar-Vilayet Belediye de halkın sorunları ile uyuÅŸmazlık olması halinde omdusmanlık görevi üstlenmesi ( ÖrneÄŸin imar, istim lak, vs);
Madde 27- Muhtarlığın mahalle temsilciliÄŸine dönüÅŸtürülmesi halinde, Belediyelere ödenen, emlak, çöp, ilan, reklam, vergi tahsilatından %1 gibi pay alması ve bunu da mahallesinin , köyünün yüzeysel hizmetinde kullanarak halka daha çaÄŸdaÅŸ hizmet sunma imkanının verilmesi;
Madde 28- Köy hudutları içinde hazine mallarının satışlarından elde edilen harçlardan % de oranında köy tüzel kiÅŸiliÄŸine bırakılmalsı ve muhtarın hizmetleriyle ilgili harcamalar yapabilmesi;
Madde 29- Köy meralarının kullanım hakları dahilinde köylü meradan sadece otlak üye olarak istifade edebiliyor, diÄŸer kullanım haklarının da köy tüzel kiÅŸiliÄŸe verilmesi;
Madde 30- Mahallede, Köyde Ä°mar çalışmalarında, iÅŸ yeri açmada, ruhsat verme verme halinde muhtar görüÅŸünün de alınmas ki böylece kaçak yapılaÅŸmananın önlemesi yönünde caydırıcı olunması;
Madde 31- Muhtara, Sosyal YardımlaÅŸma Kurumlarından mikro krediler kullandırılma imkanı saÄŸlanması; Muhtarın bu kredilerle halkı kooperatifçiliÄŸe, üretkenliÄŸe teÅŸvik etme imkanı verilmesi;
Madde 32- Muhtarlıklara nüfus oranına göre PTT tahsilat ÅŸubesi açma yetkisi verilmesi;
Madde 33- Muhtarlıkların kullandığı evrakların tek tip ve soğuk damgalı resmi belge niteliği taşıması;
Madde 34- Mühür tastik ücretlerinin metropol kentlerle diÄŸer kentler arasında farkın her yıl sonunda Ä°l idare kurulu tarafından düzenlenmesi, kentler arasında eÅŸitlik saÄŸlanması; Madde 35- Muhtarların Ä°cra, Maliye, noter, belediye, TedaÅŸ, banka tahkikatlarından mühür tastik ücreti alması ve ayrıca keÅŸif iÅŸlemlerinden de harcırah almasının saÄŸlanması; Madde 36- OlaÄŸanüstü hal ve doÄŸal afet durumlarında Muhtarların, Ä°l mülki amiri , belediye baÅŸkanı ve halkla elektronik ortamda konferans yapabilme imkanının saÄŸlanması.
|