Anasayfa arrow Taleplerimiz
Yazdır

HÜKÜMETTEN,  BAKANLARDAN,  Ä°LGÄ°LÄ°LERDEN Ä°STEKLERÄ°MÄ°Z 

Madde 1- Muhtarın sorumluluğu olduğu kadar, yasal yetkilerinin artırılması;

Madde 2- Yasalarda düzenleme yapılarak mahallesinde, köyünde bulunan okul, cami, dernek ve eÄŸitim kursları ile iliÅŸkilendirilmesi, gerektiÄŸinde muhtarın baÅŸkan olabimesi;

Madde 3- Ülke genelinde muhtarın bürolarının devlet tarafından ilgili birimlerin Koordinesi ile tefriÅŸinin düzenlenmesi, bilgisayar konulması, Internet, Elektrik, su, ulaşım, haberleÅŸme giderlerinin birimler tarafından karşılanması;

Madde 4- Muhtarın ödeneÄŸinin 6000  göstergeden 15000  göstergeye çıkarılması BaÄŸ-Kur pirim borçlarının Devlet tarafından karşılanması veya muhtarın maaşı asgari ücretten verilerek, BaÄŸ-Kur Pirimi’ nin devlet tarafından karşılanması,  ücrette adaletin saÄŸlanması ;

Madde 5- Muhtarlara ulaşımla ilgili seyahatlerde DDY ve THY 'nın tenzilatlı olması, ülke genelinde belediyeler tarafından ÅŸehir içi seyahatlerde paso verilmesi, indirimlerden yararlanması;


Madde 6- Muhtar 657 sayılı devlet memuru yasasından yargılanıyor. Ama aynı yasanın diğer haklarından yararlanamıyor. Yasadaki haklardan yararlanması;
Mahkeme bürokrat kapılarında beklememesi için ilgili sayın bakanın ülke genelinde diyalog çerçevesinde önlem almasını istiyoruz.

Madde 7- Köy ve mahalle muhtarlarımızla valilik, kaymakamlık, kolluk kuvvetleriyle daha sıkı irtibat saÄŸlanarak sık sık birleÅŸik toplantılar düzenlenmesi;

Madde 8- Mahalle ve köy muhtarlarımızın Bürokrat, Emniyet, Jandarma, Yerel Yöneticilere olan  iliÅŸkilerinde daha saygınlık kazanmasının saÄŸlanması;


Madde 9- Muhtar emekli olması halinde tabanca ruhsat harçlarının Devlet memurlarındaki gibi olması;

Madde 10- Bürokrat hakkında da muhtarın görüÅŸünün alınması;

Madde 11- Tüzel kiÅŸiliÄŸi olmayan mahalle muhtarlarına tüzel kiÅŸilik kazandırmak veya  AB' de olduÄŸu gibi tüzel kiÅŸiliÄŸi olan mahalle temsilciliÄŸine dönüÅŸtürülmesi;

Madde 12- 6136 ateÅŸli silahlara muhalefetten zarar gören mevcut muhtarlarımız için bir defaya mahsus af çıkarılması;

Madde 13- Ülke genelinde muhtar kimliklerinin, rozetlerinin aynı olması;

 Madde 14- 442 sayılı köy kanununda yapılması gereken yasal deÄŸiÅŸikliklerin acilen çıkarılması;

Madde 15-
4541 sayılı mahalle muhtarlar yasasında yapılması gereken yasal deÄŸiÅŸikliklerin günün ÅŸartlarına uyarlanması;

Madde 16-
Seçimle iÅŸ başına gelen köy ve mahalle muhtarlarının atanmışlar tarafından görevine son verilmemesi, Muhtarın suçlu olması halinde adli mercilerce yargılanarak görevine son verilmesi;

Madde 17-
 Gerek gördüÄŸü durumlarda, muhtarın kimlik kontrolü yapabilme yetkisinin olması;

Madde 18-
(Madde 15 ) deki talebin gerçekleÅŸmesi halinde Mahalle muhtarının nikah kıyabilmesi;

Madde 19-
 Mmuhtara karşı suç iÅŸleyenlerin, Devlet memurlarına karşı suç iÅŸleyenlerin tabii oldukları hükümlere göre ceza görmeleri;

Madde 20-
Mahalle muhtarlarının (mahalle halkıyla  dayanışma içerisine girerek, mahalle içinde yüzeysel iÅŸleri yaptırabilmek için sakinlerine yaptırımla ilgili salma koyabilme) belediyelerin bazı yüzeysel görevlerini de üstlenebilmesi;

Madde 21-
Muhtarın vefat etmesi veya şehit olması halinde 1'inci dereceden yakınlarına devletten maddi ve manevi desteğin verilmesi;

Madde 22-
Muhtar derneklerinin ülke yararına bütünleÅŸmek amacıyla muhtarlar birliÄŸi kurulması için yasalarda deÄŸiÅŸiklik yapılması  (Türkiye Belediyeler birliÄŸi gibi);
    
Madde 23- Köy muhtarlıklarına hudutları içerisinde faaliyet gösteren kum, taÅŸ, yeraltı, yerüstü kaynak ve maden iÅŸletmelerinden; köyde üretilip satılan her türlü canlı cansız mallardan; orman kesim, ıslah, koruma ve  orman istihsalinden elde edilen gelirlerden % 1 oranında köyün kalkınması için pay verilmesi;
 
Madde 24- Okul taşımacılığının köyde olan bölümünün köy muhtarlığına verilmesi;  

Madde 25- Köyde bulunan üreticinin malını deÄŸerlendirebilmesi için bölge ofisleri kurulması ve buradan alınacak bir harçla   köyün kalkınmasına destek olunması;

Madde 26- Muhtar-Vilayet Belediye de halkın sorunları ile uyuÅŸmazlık olması halinde omdusmanlık görevi üstlenmesi ( ÖrneÄŸin imar, istim lak, vs);

Madde 27- Muhtarlığın mahalle temsilciliÄŸine dönüÅŸtürülmesi halinde,  Belediyelere ödenen, emlak, çöp, ilan, reklam, vergi tahsilatından %1 gibi pay alması ve bunu da mahallesinin , köyünün yüzeysel hizmetinde kullanarak halka daha çaÄŸdaÅŸ hizmet sunma imkanının verilmesi;

Madde 28- Köy hudutları içinde hazine mallarının satışlarından elde edilen harçlardan % de oranında köy tüzel kiÅŸiliÄŸine bırakılmalsı ve muhtarın hizmetleriyle ilgili harcamalar yapabilmesi;

Madde 29-
Köy meralarının kullanım hakları dahilinde  köylü meradan sadece otlak üye olarak istifade edebiliyor, diÄŸer kullanım haklarının da köy tüzel kiÅŸiliÄŸe verilmesi;

Madde 30- Mahallede, Köyde Ä°mar çalışmalarında,  iÅŸ yeri açmada, ruhsat verme verme halinde muhtar görüÅŸünün de alınmas ki böylece kaçak yapılaÅŸmananın önlemesi yönünde caydırıcı olunması;

Madde 31-
Muhtara, Sosyal YardımlaÅŸma Kurumlarından mikro krediler kullandırılma imkanı saÄŸlanması; Muhtarın bu kredilerle halkı kooperatifçiliÄŸe, üretkenliÄŸe teÅŸvik etme  imkanı verilmesi;

Madde 32-
Muhtarlıklara nüfus oranına göre PTT tahsilat ÅŸubesi açma yetkisi verilmesi;

Madde 33-
Muhtarlıkların kullandığı evrakların tek tip ve soğuk damgalı resmi belge niteliği taşıması;

Madde 34-
Mühür tastik ücretlerinin metropol kentlerle diÄŸer kentler arasında  farkın  her yıl sonunda Ä°l idare kurulu tarafından düzenlenmesi, kentler arasında eÅŸitlik saÄŸlanması;
    
Madde 35- Muhtarların  Ä°cra, Maliye, noter, belediye, TedaÅŸ, banka tahkikatlarından  mühür tastik ücreti  alması ve ayrıca  keÅŸif iÅŸlemlerinden de harcırah almasının saÄŸlanması;


Madde 36-  OlaÄŸanüstü hal ve doÄŸal afet durumlarında  Muhtarların, Ä°l  mülki amiri , belediye baÅŸkanı  ve halkla elektronik ortamda konferans yapabilme imkanının saÄŸlanması.